Dropshipping – co trzeba wiedzieć, gdy wchodzi się do branży?

Kategorie: 

Źródło: freepik.com

W dobie rosnącej popularności e-commerce warto zapoznać się z tematyką dropshippingu. Model sprzedażowy polegający na pośredniczeniu pomiędzy klientem a hurtownikiem to dobra opcja dla osób, które chcą wejść do branży z niskim kosztem początkowym. Co trzeba o nim wiedzieć?

Jak zacząć przygodę z dropshippingiem?

Gdy chce się rozpocząć sprzedaż w modelu dropshippingu, należy w pierwszej kolejności ustalić, co planuje się sprzedawać. Można otworzyć sklep zarówno jednotematyczny, jak i zrzeszający produkty z wielu różnych kategorii. Czasami zdarza się, że obsługą zwrotów musi zająć się sprzedawca, dlatego kluczowe są m.in. ich gabaryty.

 

Proces dołączania do branży dropshippingowej jest bardzo dokładnie opisany na stronie internetowej https://blog.sky-shop.pl/dropshipping-od-czego-zaczac-dropshipping-krok-po-kroku/. W obszernym wpisie znajdują się szczegółowe wyjaśnienia, jak dobierać asortyment do własnych potrzeb i preferencji biznesowych.

 

Kolejnym krokiem według artykułu powinien być wybór oprogramowania do dropshippingu. Sprzedawca musi uruchomić sklep online, w którym znajdą się wszystkie produkty. Może to zrobić za sprawą wykupienia abonamentu na gotowej platformie, co na początek stanowi najlepsze rozwiązanie.

 

Następnie trzeba wybrać hurtownie, z którymi chce się współpracować. Najlepiej przeszukać bazę dostępną na stronie Sky-Shop, ponieważ oferuje ona łatwą integrację systemów sprzedażowych z magazynowymi. Z każdym producentem ustala się indywidualne warunki współpracy, od których zależy m.in. to, ile zarobi sprzedawca.

 

Gdy zgromadzi się już produkty w swoim asortymencie, można przejść do zdobywania klientów. Dobrze zaplanowana strategia marketingowa to klucz do efektywnej sprzedaży. W e-commerce szczególne znaczenie ma promowanie marki w internecie, dlatego trzeba rozważyć takie opcje jak m.in.:

 

  • płatne kampanie;

  • optymalizację pod wyszukiwarki;

  • działalność w social mediach.

 

Sklep musi wyróżnić się na tle konkurencji i dać się zauważyć. Obecność w wyszukiwarce to klucz do trafiania do nowych konsumentów, którzy poszukują produktów do zakupu przez Google. W ramach budowania marki trzeba zadbać jeszcze o spójność wizerunkową i charakterystyczną nazwę oraz logo.

 

Następnie można przejść do efektywnej sprzedaży i śledzenia jej wyników. W razie niezadowalających efektów finansowych trzeba zadbać o poprawę działań. To, co wymaga zmiany, ocenia się poprzez kontrolę ruchu klientów na stronie. Powinno się znaleźć moment, który sprawia, że rezygnują z zakupów. Częstym zjawiskiem jest porzucony koszyk.

 

Nie można zapominać o konieczności rozliczania się z urzędem skarbowym. Podstawę opodatkowania stanowią koszty, które zarabia sprzedawca, a nie te odnoszące się do całkowitych kwot produktów na stronie. O tym, jak rozliczać się z fiskusem, najlepiej przeczytać na Sky-Shop w oddzielnym artykule.

Dropshipping – czy trzeba mieć działalność gospodarczą?

To jedno z najczęściej zadawanych pytań przez osoby, które planują rozpocząć dropshipping. Okazuje się, że zakładanie działalności gospodarczej do pewnego momentu nie jest obowiązkowe. ZUS i urząd skarbowy dopuszczają prowadzenie tej nierejestrowanej, dopóki comiesięczny zarobek sprzedawcy nie przekracza połowy stawki minimalnej ustalonej w danym roku. Jeśli jednak zacznie się zarabiać więcej, trzeba będzie uruchomić przedsiębiorstwo.

Jakie zalety ma dropshipping?

Dropshipping to model sprzedaży, który charakteryzuje się niskimi kosztami wejścia do branży. To dobra opcja na przetestowanie swoich umiejętności w e-commerce, ponieważ w razie niepowodzenia nie wiąże się z dużymi stratami. Sprzedaż można rozpocząć bez wychodzenia z domu. Wszystko da się załatwić online – od uruchomienia sklepu, przez integrację z systemami hurtowników i marketing.

 

Właściciel sklepu nie ma obowiązku magazynowania wszystkich towarów ani zajmowania się ich wysyłką do konsumentów. Postawienie na dropshipping pozwala tak naprawdę pozbyć się jednych z najtrudniejszych obowiązków, czyli całej produkcji i procesów logistycznych. Przedsiębiorca skupia się przede wszystkim na promowaniu rzeczy, które wybrał do swojej oferty.

 

Wszystkie warunki dotyczące marży ustala się indywidualnie z hurtownikami, więc jeśli ma się zdolności negocjacyjne, można czerpać bardzo zadowalające zyski z każdego sprzedanego produktu. Dodatkowo korzystanie z ofert różnych producentów pozwala stworzyć unikatowy, zróżnicowany asortyment sklepu. Nie trzeba martwić się magazynowaniem np. sezonowych towarów, które nie sprzedały się w zakładanym terminie. Wystarczy wyrzucić je z platformy sprzedażowej, a na ich miejsce zaimplementować nowe.

 

Elastyczność zarządzania asortymentem sklepu daje możliwość podążania za trendami na rynku. Nie trzeba czekać na produkcję własnych artykułów i podejmować ryzykownych inwestycji. Wystarczy sięgnąć do ofert hurtowników i znaleźć najmodniejsze towary w danym sezonie. Należy pamiętać także o wszelkich zaletach e-commerce, czyli m.in. opcji docierania do nieograniczonej liczby klientów przez cały dzień i noc.

Czy dropshipping ma jakieś wady?

Dropshipping daje ogromną swobodę sprzedażową i otwiera drzwi do dużych możliwości finansowych. Podobnie jak inne modele biznesowe również ma swoje wady, o których trzeba wiedzieć, zanim rozpocznie się działalność e-commerce. Pierwsze wyzwanie, z jakim należy się zmierzyć, to wysoka konkurencja na rynku. W ostatnich latach sprzedaż przez pośredniczenie stała się bardzo popularna.

 

Sprzedawca nie ma pełnej kontroli nad jakością produktów ani wysyłki, dlatego musi bazować na wysokim poziomie zaufania względem hurtowników, z którymi współpracuje. W razie jakichkolwiek problemów czy niezadowolenia klientów to właśnie on będzie pierwszą linią kontaktu. W niektórych przypadkach kłopotliwa okazuje się obsługa zwrotów, która czasami spada na właściciela sklepu.

 

Warto szukać informacji i skorzystać z pomocnych źródeł takich jak Sky-Shop. Wiedza ekspertów pomaga unikać niepotrzebnych błędów i stanowi ogromne wsparcie szczególnie na początkowym etapie działalności.

Ocena: 

1
Średnio: 1 (2 votes)
Opublikował: M@tis
Portret użytkownika M@tis

Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego oraz wielki fascynat nauki. Jego teksty dotyczą przełomowych ustaleń ze świata nauki oraz nowinek z otaczającej nas rzeczywistości. W przerwach pełni funkcję głównego edytora i lektora kanałów na serwisie Youtube: 

zmianynaziemi.pl/ innemedium.pl/ tylkomedycyna.pl/tylkonauka.pl oraz tylkogramy.pl.

Projekty spod ręki M@tisa, możecie obserwować na jego mediach społecznościowych.

Facebook: https://www.facebook.com/M4tis

Twitter: https://twitter.com/matisalke