W sieci społecznościowej X pojawiła się ukryta reklama, której nie można zablokować

Kategorie: 

Źródło: twitter.com

Użytkownicy portalu społecznościowego X (dawniej Twitter) zgłosili pojawienie się na platformie nowego rodzaju reklam. Są to reklamy bez etykiet, których nie można polubić ani udostępnić innym użytkownikom. Tak naprawdę nowy format nie ujawnia, kto stoi za reklamą i czy w ogóle jest to reklama. Na tym etapie takie reklamy zaczęły pojawiać się w osobistych kanałach ograniczonej liczby użytkowników X na urządzeniach mobilnych.

 

 

Reklamy w nowym formacie zawierają drukowany tekst i zdjęcie, dzięki czemu wyglądają jak organicznie zaprojektowane tweety. Jednakże tego typu treści nie są powiązane z istniejącymi kontami w sieciach społecznościowych i nie można ich blokować ani zgłaszać moderatorom platformy. Przypomnijmy, że zwykłe treści reklamowe w serwisie społecznościowym X są odpowiednio oznaczone i powiązane z kontem reklamodawcy na platformie. Natomiast nowy rodzaj treści reklamowych nie jest odpowiednio oznaczony i może być postrzegany jako tweet innego użytkownika.

 

Według raportów użytkowników, którzy zetknęli się z nową reklamą w X, po kliknięciu takiego tweeta zostają przekierowani do zewnętrznego zasobu internetowego, który otwiera się w nowym oknie. Dzieje się tak nawet wtedy, gdy próbujesz kliknąć awatar w sponsorowanym poście, który wydaje się być fikcyjną, mniejszą wersją obrazu z tweeta. Obecnie nie wiadomo, czy taka reklama pojawiła się w internetowej wersji X, gdyż była widoczna jedynie w aplikacjach mobilnych platformy.

 

Obecność takich reklam może wskazywać, że X ma problemy z przyciągnięciem reklamodawców na swoją platformę. Połowa największych reklamodawców przestała współpracować z Twitterem wkrótce po tym, jak Elon Musk kupił firmę. W rzeczywistości niedawny raport Media Matters America wykazał, że reklamodawcy powracający na platformę wydają aż o 90% mniej na kampanie w mediach społecznościowych X w porównaniu z sytuacją sprzed objęcia steru przez Muska. W niedawnym raporcie Reuters wspomniano również, że od czasu przejęcia firmy przez miliardera przychody X odnotowują comiesięczny spadek przychodów.

 

Ocena: 

1
Średnio: 1 (1 vote)
Opublikował: tallinn
Portret użytkownika tallinn

Legendarny redaktor portali zmianynaziemi.pl oraz innemedium.pl znany ze swojego niekonwencjonalnego podejścia do poszukiwania tematów kontrowersyjnych i tajemniczych. Dodatkowo jest on wydawcą portali estonczycy.pl oraz tylkoprzyroda.pl gdzie realizuje swoje pasje związane z eksploracją wiadomości ze świata zwierząt


Komentarze

Portret użytkownika spokoluz

Ja cierpię dolę - ale "ważna"

Ja cierpię dolę - ale "ważna" informacja - i kij z tym X. Niech zrobią wszystko płatne i drogo - wieśzbooka , googla , telavizję i całą tą masę psełdospołecznościówek ogłupiajacą to wielu wtedy powróci do własnego myślenia - społeczeństwo stanie się zdrowsze i mądrzejsze.

Słowian dobrej woli jest więcej - Słowiański WIEC, Słowiański ZEW , Słowiańsk DUCH , Słowiańska KREW - na pohybę .......

Skomentuj