Aż 50% światowej populacji będzie cierpieć do 75 roku życia na zaburzenia psychiczne

Kategorie: 

Źródło: ZmianynaZiemi

Niedawne badania przeprowadzone przez ekspertów z Uniwersytetu w Queensland oraz Harvard Medical School dostarczyły alarmujących wyników na temat globalnej sytuacji zdrowia psychicznego. Według analizy, prawdopodobieństwo, że osoba dożyje 75 roku życia z co najmniej jednym diagnozowanym zaburzeniem psychicznym, wynosi aż 50%. W tym kontekście przeprowadzone badanie przyczynia się do głębszego zrozumienia tej problematyki, oferując szczegółowy wgląd w kwestie występowania zaburzeń w różnych grupach populacyjnych.

 

Dane wykorzystane w badaniu zostały zebrane w ramach ogólnoświatowej inicjatywy Światowej Organizacji Zdrowia, obejmującej informacje od ponad 150 000 dorosłych z 29 krajów, gromadzone w latach 2001–2022. Znaczenie tak szerokiej skali badania jest nieocenione, gdyż pozwala na uwzględnienie różnorodności kulturowej oraz socjoekonomicznej.

 

Autorzy badania, profesorowie John McGrath i Ronald Kessler, podkreślają, że najczęściej diagnozowanymi zaburzeniami są te związane z nastrojem, w tym głównie duże epizody depresyjne oraz różnego rodzaju stany lękowe. Istotne różnice zaobserwowano także w kontekście płci pacjentów. U kobiet najczęściej występują: depresja, specyficzne fobie oraz zespół stresu pourazowego. Natomiast wśród mężczyzn dominują zaburzenia związane z nadużywaniem alkoholu, depresją i fobiami.

Jednym z kluczowych odkryć było stwierdzenie, że początek większości zaburzeń psychicznych ma miejsce już we wczesnych latach życia, z szczytowym wiekiem wystąpienia na poziomie 15 lat. Te dane potwierdzają konieczność skoncentrowania badań na młodszych grupach wiekowych oraz dostosowania interwencji medycznych, aby skutecznie wspierać osoby w krytycznych etapach rozwoju.

 

Profesor Kessler podnosi kwestię potrzeby zwiększonej inwestycji w usługi zdrowia psychicznego, zwłaszcza skierowane do młodzieży. Zwraca uwagę na konieczność wczesnej diagnozy oraz szybkiej interwencji, dostosowanej do indywidualnych potrzeb pacjentów. Zrozumienie okresów, w których zaburzenia te zazwyczaj się pojawiają, umożliwia planowanie interwencji w zakresie zdrowia publicznego, które mają na celu zapewnienie terminowego wsparcia osobom znajdującym się w grupach ryzyka.

 

Ponadto badanie pokazuje, że zaburzenia psychiczne nie są problemem ograniczonym do jednego regionu czy grupy ludności, ale stanowią wyzwanie na skalę globalną. To podkreśla pilną potrzebę międzynarodowej współpracy w zakresie badań, edukacji i dostępu do opieki zdrowotnej, aby skutecznie reagować na rosnące zapotrzebowanie na usługi zdrowia psychicznego.

 

Znaczenie tej pracy nie ogranicza się jedynie do sfer medycznych. Wskazania na temat powszechności zaburzeń psychicznych mają ogromne konsekwencje społeczne, ekonomiczne i polityczne. Wzrost świadomości na temat tego problemu może przyczynić się do zmniejszenia stygmatyzacji osób z zaburzeniami psychicznymi oraz zwiększenia wsparcia dla badań i interwencji w tej dziedzinie.

 

W końcowej analizie, wyniki tego badania służą jako ważne przypomnienie dla społeczności międzynarodowej o pilnej potrzebie zwrócenia uwagi na zdrowie psychiczne jako kluczowy element ogólnego zdrowia ludzkości. W obliczu tych wyników staje się jasne, że zdrowie psychiczne nie może być traktowane jako problem drugoplanowy, ale wymaga natychmiastowej, skoordynowanej reakcji na różnych poziomach - od lokalnych społeczności po organizacje międzynarodowe.

Ocena: 

1
Średnio: 1 (1 vote)
Opublikował: admin
Portret użytkownika admin

Redaktor naczelny i założyciel portalu zmianynaziemi.pl a także innemedium.pl oraz wielu innych. Specjalizuje się w tematyce naukowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń dla świata. Zwolennik libertarianizmu co często wprost wynika z jego felietonów na tematy bieżące. Admina można również czytać na Twitterze   @lecterro


Komentarze

Portret użytkownika Fakty

Choroby psychiczne mogą mieć

Choroby psychiczne mogą mieć różne podłoże i przebieg. Czasami o ich pojawieniu się decyduje genetyka, a czasami doprowadza do nich nadużywanie środków psychoaktywnych lub przebywanie w destrukcyjnym środowisku. Niezależnie od tego, kluczowa dla skutecznego leczenia jest odpowiednia diagnoza.

Skąd się biorą? ,  a no stąd ze ludzie sami siebie oszukują , żyją w kłamstwie , brak przestrzegania przykazań  Bożych i w mawianie sobie, ze jak się je nie przestrzega wyjdzie to  na dobre , mózg przestaje odróżniać co jest dobre a co złe , co właściwe a co niewłaściwe , kto w takim stylu żyje na pewno odbije mu się to na psychice i zdrowiu psychicznym

Galatów 6:  Nie dajcie się wprowadzić w błąd:+ Bóg nie jest kimś, z kogo można drwić.+ Albowiem co człowiek sieje, to będzie też żąć;+

Rzymian 2:6  A On odda każdemu stosownie do jego uczynków:a

Izajasza 5: 20  Biada tym, którzy mówią, że dobre jest złe, a złe jest dobre,+ którzy ciemność przedstawiają jako światło, a światło jako ciemność, którzy gorycz przedstawiają jako słodycz, a słodycz jako gorycz!+

Portret użytkownika ARTUR

Obecnie choroby psychiczne

Obecnie choroby psychiczne dotykają w większości zaszczepionych bo jak żyć ze świadomością śmierci lub ciężkiego kalectwa , agresja wobec innych ludzi jest pierwszym symptomem załamania nerwowego i objawem że szczep zaczyna działać . Potem to już można czekać jedynie na rodzaj choroby lub mieć " szczęście " nagłej śmierci bez cierpienia .

Portret użytkownika axell69

Nawet nie trzeba czekać  aż

Nawet nie trzeba czekać  aż tyle lat ,  wystarczy poczytać artykuły  na  ZnZ -zwodzenia ciąg   wsteczny, wielu wydaje się że są nietykalni , ale  ludzkie pojęcie o dobru  dnia codziennego   nabiera masy krytycznej  - na całym świecie !!

„Dopóki nie staną się świadomi, nigdy się nie zbuntują, a dopóki się nie zbuntują, nie mogą stać się świadomi”.
-George Orwell, 1984

Portret użytkownika inzynier magister

choroby psychiczne są

choroby psychiczne są narzucane społeczeństwom ! jedna z najgroźniejszych to GENDER zboki i klimatyzm jakoby było ocipienie klimatu, ale i pederastyzm zboków jedzących kupę i pijących szczochy w czasie stosunków fekalno urynowych NWO ! 

Jesteśmy świadkami coraz śmielszych prób przekształcania systemu edukacyjnego w duchu ideologii gender. Przykładem jest Szczyt Edukacyjny ONZ poświęcony temu zagadnieniu. Podczas wydarzenia skupiano się na idei gender transformative education, czyli kształtowaniu edukacji w oparciu o poglądy, zgodnie z którymi płeć jest jedynie konstruktem społecznym. Posunięto się nawet nie tylko do oddzielania społecznych aspektów płciowości od rzeczywistości biologicznej, ale wręcz do całkowitego odrzucenia podziału na kobiety i mężczyzn. Podkreślano też, że wdrażanie transformacyjnej edukacji należy rozpocząć już u jak najmłodszych dzieci, nawet 2-letnich – alarmuje instytut Ordo Iuris.

W dniach 16, 17 oraz 19 września 2022 roku w Nowym Jorku, podczas 77. sesji Zgromadzenia Ogólnego ONZ[1], odbył się Światowy Szczyt ONZ poświęcony Przekształceniom Edukacji (Transforming Education Summit – TES). Wydarzenie to zostało poprzedzone szczytem przygotowawczym, który odbył się w siedzibie UNESCO w Paryżu w dniach 28-30 czerwca 2022 r 

Obok zasadnych tematów, szczyt obejmował także zagadnienia związane z szerzeniem ideologii gender i działaniem na rzecz promowania „wartości” ruchu LGBT. W trakcie wydarzenia nie zabrakło odniesień do comprehensive sexuality education (CSE), czyli modelu nauczania promującego szkodliwe, zideologizowane treści. CSE prezentuje zwulgaryzowane podejście do ludzkiej seksualności, oparte na teorii gender. Zgodnie z jej założeniami, normy dotyczące kobiecości i męskości są całkowicie sztucznymi konstruktami społecznymi, ukształtowanymi na przestrzeni dziejów w wyniku dominacji mężczyzn. Szerzej temat comprehensive sexuality education został opracowany w odrębnej opinii Instytutu[6].

Podczas szczytu wielokrotnie poruszano zagadnienie gender transformative education, które można przedstawić jako edukację seksualną w oderwaniu od płci, całkowicie odrzucającą podział na kobiety i mężczyzn. Koncepcja ta stanowi próbę rozbicia płciowości na – z jednej strony – wewnętrzną, nieuchwytną i całkowicie subiektywną oraz na biologiczną z drugiej. Stanowi ona całkowitą negację naturalnych różnic pomiędzy płciami, przyjętych dotychczas wzorców i wartości społecznych. Gender transformative education obrazowano także jako walkę z rzekomymi przejawami stereotypów z uwagi na płeć czy orientację seksualną[7].

16 września, podczas Breakout Session 2: Gender transformative education, jedna z uczestniczek, Yona Nestel z organizacji Plan International, wskazała, iż nauczanie CSE powinno rozpocząć się w jak najmłodszym wieku, nawet 2 lat, aby rozwinąć wychowanie ideologiczne dla dzieci, które nie jest możliwe w systemie binarnym[8]. Ponadto Yona Nestel wskazała wprost, iż płeć to konstrukt społeczny i jest wyuczony, dlatego tak ważnym jest, aby wprowadzać gender transformative education u dzieci możliwie najwcześniej[9].

Następnego dnia odbyła się sesja szczytu pod hasłem Gender Transformative Education – From Rhetoric to Action. W czasie dyskusji wskazano wprost na organizacje religijne jako najważniejszych przeciwników postulowanych zmian i na konieczność podważenia religii w społeczeństwie. Podczas panelu podkreślano m.in., iż rozwój nie będzie możliwy, jeśli organizacje wyznaniowe w dalszym ciągu będą miały istotne znaczenie w społeczeństwie. W kontekście edukacji poruszono także kwestię zakazu aborcji, który rzekomo zmusza młodych ludzi do zostawania rodzicami, pomimo, iż nie są na to gotowi[10]. Co ciekawe, pomimo licznych głosów dotyczących poszerzania edukacji seksualnej o kolejne „nieheteronormatywne” zagadnienia, całkowicie pominięto temat odpowiedzialności obojga młodych ludzi za podejmowane przez nich działania. Tymczasem to właśnie ten wątek, poruszony podczas zajęć edukacji seksualnej, mógłby skutecznie ograniczyć problem „zostawania rodzicami” przez młodych, niedojrzałych do tego ludzi.

Z kolei podczas panelu zatytułowanego Setting the Scene panel discussion: Towards Education Transformation, który odbył się 19 września, Winnie Byanyima, dyrektor wykonawczy UNAIDS (Wspólnego Programu Narodów Zjednoczonych ds. Zwalczania HIV i AIDS), wzywała, aby wprowadzać CSE globalnie, w każdej szkole, pomimo kontrowersji jakie budzi[11] .

Gender transformative education, jak wskazano, w całości neguje różnice pomiędzy płciami oraz przyjęte dotychczasowo wzorce i wartości społeczne. Finalnie, edukacja tego typu zmierza do całkowitego zaprzeczenia nie tylko istnienia różnic pomiędzy płciami, co w ogóle istnienia płci. Swoistą nowością o kluczowym znaczeniu jest jednak fakt, że edukacja tego typu nie ogranicza się do zajęć z edukacji seksualnej. Gender transformative education to całościowy plan przewrotu w systemie edukacji na każdym jej polu, od programu nauczania (np. nawet programy najbardziej zwulgaryzowanej edukacji seksualnej typu C oceniane są negatywnie jako zbyt „heteronormatywne”[12]) po technikalia funkcjonowania szkół (np. regulaminowe pozwalanie na noszenie mundurków szkolnych dostosowanych do „odczuwanej tożsamości płciowej”[13], likwidacja „ograniczających tożsamość” oddzielnych dla chłopców i dziewczynek toalet[14], ale także nacisk na zwiększanie liczby nauczycieli płci żeńskiej i powierzanie im stanowisk zarządczych[15]).

Ideolodzy związani z gender transformative education doskonale zdają sobie sprawę, a nawet podkreślają to w swoich materiałach, że edukacja może być siłą napędową dla zmian społecznych. Wykorzystując to, chcą wprowadzać zmiany w ich ujęciu „pozytywne” i wprowadzające „sprawiedliwość genderową”[16].

Warto zwrócić uwagę, że warstwa graficzna publikacji promujących gender transformative education podświadomie sugerować ma, że owe „zmiany społeczne” i „sprawiedliwość genderowa” mają być odczytywane w kontekście niwelowania nierówności kobiet i mężczyzn w krajach afrykańskich czy arabskich. W publikacjach tych znajdziemy m.in. informacje o dziewczętach, którym odmawia się prawa do nauki jedynie ze względu na płeć[17]. Jednak w oderwaniu od warstwy graficznej publikacji, jej treść już nie pozwala na odnoszenie się jedynie do oczywistych, przypadków dyskryminacji ze względu na płeć i niesprawiedliwości społecznych z nią związanych. Postulaty zawarte w idei gender transformative education są znacznie dalsze i wprost odnoszą się do „walki o władzę” pomiędzy płciami (jednocześnie próbując zaprzeczać istnieniu płci biologicznej jako takiej).

 

Rewolucja zaczyna się od dzieci

Jak stwierdzono podczas Szczytu, gender transformative education wykracza poza uznawanie i reagowanie na dysproporcje płci w systemie edukacji i doświadczenia edukacyjnego ucznia oraz dąży do wykorzystania pełnego potencjału edukacji w celu przekształcenia postaw i praktyk w systemie edukacji i poza nim, aby przyczynić się do poszerzania środowiska sprawiedliwości genderowej dla dziewcząt i chłopców w całej ich różnorodności”[18].

Z tej mglistej definicji wynika przede wszystkim, że szansa na genderowy „postęp” upatrywana jest dziś w dzieciach i młodzieży. Ideolodzy chcą w żłobkach, przedszkolach i szkołach ukierunkowywać dzieci na „promowanie równości kobiet”, „przywództwo kobiet”, a systemy i jednostki edukacyjne winny „aktywnie promować równość płci” czy też „przyczyniać się do wzmacniania pozycji studentek i zaangażowanych studentów płci męskiej w całej ich różnorodności”[19]. Warto na chwilę przy tym ostatnim się zatrzymać, jako że ów wkład we „wzmacnianie pozycji” studentek (wszystkich) i studentów (tylko tych zaangażowanych we wzmacnianie pozycji studentek) ma być rzekomo formą „walki z dyskryminacją”. Próba likwidacji rzekomych nierówności zasadza się zatem na rzeczywistej dyskryminacji mężczyzn.

Gender transformative education wykracza poza zwykle używane hasło „poprawy dostępu dziewcząt i kobiet do edukacji”. Celem edukacji tego typu ma być uformowanie zarówno uczniów, jak i nauczycieli, społeczności – i ich decydentów, w kierunku „badania, kwestionowania i zmieniania szkodliwych norm genderowych, nierówności sił sprzyjających chłopcom i mężczyznom bardziej niż dziewczętom, kobietom i osobom innej płci”[20].

Konkluzje

Przedstawione podczas niedawnego Szczytu Edukacyjnego ONZ postulaty wprowadzenia globalnie ujednoliconego programu edukacji, zwłaszcza w zakresie comprehensive sexuality education oraz gender transformative education, a więc nauczania seksualnego o lewicowo-liberalnym podłożu, zakładają całkowite odebranie zdolności decyzyjnych państwom, naruszenie ich suwerenności i prawa do samostanowienia, a tym samym możliwości realizacji polityki edukacyjnej w zgodzie z ich tożsamością narodową. Odrębności poszczególnych krajów, ich tradycja, kultura oraz religia ukazane zostały wręcz jako główne przeszkody stojące na drodze do wprowadzenia edukacji seksualnej i jako powody hamowania rozwoju tych państw. To, co szczególnie niepokoi to fakt, że proponowane modele nauczania edukacji seksualnej całkowicie pomijają kwestie wolności rodzin w wychowywaniu własnych dzieci, zgodnie z przyjętymi przez nie wartościami. Proponowane podczas Szczytu postulaty są niepokojące, gdyż godzą w dobro dzieci i rodziny.

Już dziś należy zatem podjąć odpowiednie kroki, które pozwolą powstrzymać wdrożenie tego typu ideologicznych rozwiązań. Konieczny jest silny sprzeciw na arenie międzynarodowej – zarówno organizacji międzynarodowych, polskich przedstawicieli w Unii Europejskiej czy polskiego rządu. Kluczowy jest jednak opór społeczny, rozumiany zarówno jako pojedynczy sprzeciw rodziców (którzy odmówią uczestnictwa ich dziecka w tego typu zajęciach), jak i protest masowy – np. w formie podpisów pod petycją.

Ojcem Mieszka był, według niego, Siemomysł, dziadem Lestek, a pradziadem Siemowit. Z pierwszą żoną, Dobrawą, miał Mieszko syna Bolesława i córkę.

Portret użytkownika spokoluz

Ty masz chorbę psychiczną

Ty masz chorbę psychiczną wrodzoną - wszędzie widzisz hitlerowców nwo , stosunki uronowo-kałowe i tym podobne zboczenia i zjebania mózgu - dobry człowiek dostrzega dobro , zły widzi tylko zło.

Sam siebie określiłeś kim jesteś.

Dobry człowiek powiela dobro i mówi o nim nie zwracając uwago na zło aby ładować dobrą energię - u ciebie artykuly i komentarze zioną jadem , złem , zboczeniem , zjebaniem bani , zrytym beretem, siejesz wokoło siebie tym co piszesz tylko NEGATYWNY przekaz - zatem przysłowie mówi - nie pytaj a słuchaj ( tu czytaj ) a wiesz kim jest ta osoba.

Jesteś do szpiku kości przeżarty złem i negatywizmem .

Czy mogę te posty  zgłaszać bo naruszają ogólnie przyjęte normy społeczne ?

uzupełnię post - nie będę zglaszał - zatem wraca do ciebie to , co piszesz. Otrzymasz plon z tego co siejesz Smile

puenta - nigdy się nie zobaczymy - po polskiemu - jupijajej madafaka

Słowian dobrej woli jest więcej - Słowiański WIEC, Słowiański ZEW , Słowiańsk DUCH , Słowiańska KREW - na pohybę .......

Portret użytkownika axell69

to co ten pętak reprezentuje 

to co ten pętak reprezentuje  tu na ZnZ   jest niczym innym niż powikłaniem choroby wchowu   wsobnego -  czyli degeneracja     w skutek   kanibalizmu  ,  związków z rodzeństwem  ,  okłamywania    członków tego świata pod byle jakim pretekstem ,   ukrywając  zależny powód     ,  pejsbuk     gugl    inne media   zakłamane plus  strony z     sexem  (gratis)   

To  nam  szydostwo    dało  ,   okradając narody  z prawdziwej historii  ,  wmuszając   wiary    niezgodne z tym co znamy , wciskając we głowy człowiekom  kłamstwa    wszelkimi sposobami  ,  jedynie po to by   Mogli cieszyć się   nadżędnością  -  ciekawe  , nawet nie  analizując bo  ana Lisa a ja Mosiu     dotyczy  wyłącznie    skurwieli     czosnkowych , my   prawdziwi  potrafimy żyć  tak by  przeżyć swoje   życie w   komforcie   

„Dopóki nie staną się świadomi, nigdy się nie zbuntują, a dopóki się nie zbuntują, nie mogą stać się świadomi”.
-George Orwell, 1984

Portret użytkownika axell69

jesteś  obżydliwie  głupim

jesteś  obżydliwie  głupim pętakiem pustynnym =  znów kłamiesz  , jeszcze  troszkę i będziesz  spierdalał  w podskokach tam skąd  wypełzłeś  , co  mnie bardzo cieszy , a w zasadzie  ten moment   gdy wszystkie kurvy    będą spierdalać -  pytanie ,  do kąd  -  bez ojczyzny  pętaki mogą uciec ??

Może   na bigun północny - opierdolom  eskimosom ich   własny śnieg ??  

„Dopóki nie staną się świadomi, nigdy się nie zbuntują, a dopóki się nie zbuntują, nie mogą stać się świadomi”.
-George Orwell, 1984

Portret użytkownika axell69

Jego działalność na ZnZ   a

Jego działalność na ZnZ   a wcześniej na IM  ,  jest wyzwalaczem    pewnych  treści które mi nie przechodzą przez  głowę . Wielokrotnie podkreślałem   to że nie jestem wrogiem wierzących Polaków , to oni są wykładnią   ich  wiary  , Inschtalator  jest zaprzeczeniem  tego wszystkiego  plus to co odpierdalają  pośrednicy handlowi w sutannach   -  jest  ośmieszaniem  tej wiary  , ale  mi nie chodzi o wiarę   bo mam ją w dupie  , tu  na ZnZ   dokładnie widać jak KK   uruchami  wszelkie środki i siły  przed wyborami  a po nich  oszcza was  ciepłą  uryną    Gdybyś   miał pamięć krótko i długotwałą   dobrze rozbudowaną   oraz  podgląd  na  naszą  historię  począwszy od   zmian ustrojowych   zauważył byś że we wszystkich szydowskich przekrętach  Zawsze  udział  bierze  Kościółek kato licki , a   szyd  Inschtalator  jest   ich   tu na ZnZ  ambasadorem  ,do wyboru, lub  kapelanem  ??   Moim zdaniem to ku***s który   robi szydowską  robotę  ( Jesus jogin  lub kompletna wiedza   dostępna tylko dla ludzi z LGBT   seksu  fekalno urynowego)   To   wszystko  co on tu  wypisuje jest Ośmieszaniem   Was  , bo troszę was połaskocze  podtekstem politycznym   ale kuva   osiem lat temu to Inscgtalator  Namawiał  was  na głosowanie na PIS   !! - więc czego nadal nie rozumiesz ??

„Dopóki nie staną się świadomi, nigdy się nie zbuntują, a dopóki się nie zbuntują, nie mogą stać się świadomi”.
-George Orwell, 1984

Strony

Skomentuj