Nowe lotnisko na obrzeżach Dubaju ma obsłużyć rekordowe 250 milionów pasażerów rocznie

Kategorie: 

Źródło: ZmianynaZiemi

Przepustowość międzynarodowego lotniska w Dubaju (DXB) zbliża się do końca, co skłania władze Zjednoczonych Emiratów Arabskich do opracowania planów kolejnego, potężnego portu lotniczego. Nowe lotnisko ma zostać zbudowane na obrzeżach miasta i otwarte w latach 30. XXI wieku, a jego celem jest pomieszczenie imponującej liczby 250 milionów pasażerów rocznie.

 

 

Na drodze do realizacji tego ambitnego celu stoi obecnie międzynarodowe lotnisko Al Maktoum (DWC), oddalone o 38 kilometrów na południowy zachód od Dubaju. Choć obecnie port obsługuje głównie samoloty towarowe i niewielką liczbę linii pasażerskich, planuje się jego ekspansję w celu zwiększenia przepustowości. Obecnie Al Maktoum może obsłużyć 1,6 miliona pasażerów rocznie, ale do 2050 roku liczba ta ma wynieść imponujące 250 milionów, łącznie z ruchem przekierowanym z DXB.

 

Rozbudowa lotniska Al Maktoum jest przedsięwzięciem omawianym od lat, jednak dopiero teraz widać konkretne kroki naprzód. Paul Griffiths, dyrektor generalny Dubai Airports - właściciela obu lotnisk w Dubaju, potwierdził, że prace nad projektem nowego lotniska są w toku. Zakłada się, że obecne wizualizacje i makietki zostaną zmienione w celu dostosowania się do nowych wymogów.

 

Po zakończeniu pierwszej fazy rozbudowy Dubai Airports, obiekt zarządza zarówno DXB, jak i nowym lotniskiem, ma obsługiwać ponad 160 milionów pasażerów rocznie oraz 12 milionów ton ładunku. To liczby imponujące, które sprawiłyby, że Al Maktoum Internatonal byłby w stanie konkurować z najruchliwszymi portami lotniczymi na świecie, takimi jak Hartsfield-Jackson Atlanta International czy właśnie DXB.

 

Mimo fascynujących planów na przyszłość, pozostaje wiele niewiadomych. Nie ustalono jeszcze dokładnej daty otwarcia nowego lotniska (dyrektor generalny Dubai Airports wspomniał jedynie o latach trzydziestych XXI wieku), ani ostatecznego kosztu inwestycji. Wiadomo jednak, że będzie to projekt obejmujący kolejne dekady, z myślą o długoterminowym rozwoju. W międzyczasie planuje się wprowadzenie innowacyjnych technologii, które zwiększą przepustowość DXB do 120 milionów pasażerów.

 

W konkurencji z innymi lotniskami regionu, takimi jak port lotniczy Hamad w Katarze czy nowe inwestycje w Omanie, Bahrajnie, Abu Zabi czy Kuwejcie, Dubaj zmierza w kierunku stworzenia największego portu lotniczego na świecie pod względem przepustowości. Ambitny projekt pokazuje, że Zjednoczone Emiraty Arabskie mają zamiar utrzymać swoją pozycję na mapie globalnego transportu powietrznego.

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)
Opublikował: admin
Portret użytkownika admin

Redaktor naczelny i założyciel portalu zmianynaziemi.pl a także innemedium.pl oraz wielu innych. Specjalizuje się w tematyce naukowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń dla świata. Zwolennik libertarianizmu co często wprost wynika z jego felietonów na tematy bieżące. Admina można również czytać na Twitterze   @lecterro


Komentarze

Portret użytkownika Obserwator

Polityka 21 wieku !

Polityka 21 wieku !

Szaraczki nie mogą jeździć samochodami a tu bogaci budują sobie lotniska w produkcji CO2, i kto im zabroni , czyli jeżdżenie samochodami będzie zakazane , a samolotami latajcie sobie dowoli !

2 Tymoteusza 3: 13  Natomiast ludzie niegodziwi i oszuści będą się posuwać od złego ku gorszemu, wprowadzając w błąd i będąc w błąd wprowadzani.+

Mateusza 24: 22  Doprawdy, gdyby owe dni nie zostały skrócone, nie byłoby wybawione żadne ciało; ale ze względu na wybranych+ owe dni zostaną skrócone.+

Portret użytkownika spokoluz

Po pervinitinie to naprawdę

Po pervitinie to naprawdę czerep pierze magiszterenkowi, że nie może poprawnie policzyć , że przy 250 nln pasażerów to nie będą miliony lotów a maksymalnie ciut ponad milion - ale ty wyolbrzymiasz wszystko bo pervitin , pervitin uber alles !

Słowian dobrej woli jest więcej - Słowiański WIEC, Słowiański ZEW , Słowiańsk DUCH , Słowiańska KREW - na pohybę .......

Ojcem Mieszka był, według niego, Siemomysł, dziadem Lestek, a pradziadem Siemowit. Z pierwszą żoną, Dobrawą, miał Mieszko syna Bolesława i córkę.

Portret użytkownika r.abin

Nie tylko lotów powinni

Nie tylko lotów powinni zakazać, ale też - reklamowania tych lotów. Reklamowania samochodów spalinowych - też, jak i wszystkich towarów, gdyż zwiększają one - ślad węglowy. Ludzie to kupują (np moja żona - nieszczęsny niewolnik reklam i mody), a potem - na śmietnik. A krzywa - rośnie

Skomentuj