Tesla poinformowała o wypuszczeniu na rynek swojego sześciomilionowego samochodu elektrycznego

Kategorie: 

Źródło: tg

Myślenie na wielką skalę to cecha charakterystyczna dyrektora generalnego Tesli, Elona Muska, jednak praktyczna realizacja jego planów zawsze wymaga więcej czasu, niż początkowo obliczono. W tym tygodniu Tesla ogłosiła w mediach społecznościowych X, że wyprodukowała sześciomilionowy pojazd elektryczny.

 

 

W zasadzie dla firmy, która jeszcze w zeszłym roku była największym producentem pojazdów elektrycznych, pokonanie kolejnego, symbolicznego kamienia milowego jest czymś naturalnym i z tego punktu widzenia o wiele ważniejsze jest to, jak szybko Tesla zwiększy wolumeny produkcji samochodów. W ubiegłym roku kierownictwo firmy było przekonane, że będzie w stanie rozwijać się o 50% rocznie i do końca dekady produkować 20 milionów pojazdów elektrycznych rocznie.

 

Nadchodzący raport kwartalny Tesli, który ukaże się w przyszłym tygodniu, rzuci nieco światła na obecną sytuację dotyczącą wielkości produkcji, ale nawet statystyki dotyczące „milionowych kamieni milowych” pozwalają ocenić, że postęp, jeśli nie został całkowicie zatrzymany, to znacznie spowolnił.

 

Jak wspomina Electrek, we wrześniu ubiegłego roku wypuszczono pięciomilionowy samochód elektryczny Tesla. Tym samym firma spędziła ponad sześć miesięcy na złożeniu miliona samochodów. Wcześniej na początku marca 2023 r. wypuściła swój czteromilionowy samochód elektryczny. Oznacza to, że w zeszłym roku wyprodukowanie 1 miliona pojazdów elektrycznych również zajęło około sześciu miesięcy.

 

W związku z tym obecne tempo produkcji pojazdów nie wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jednak na razie nie zwolniło, co jest dobre także w obecnej sytuacji na rynku pojazdów elektrycznych.

 

Technicznie rzecz biorąc, jeśli opierać się na danych z kwartalnych raportów Tesli, firma jest obecnie w stanie wyprodukować 2,35 mln pojazdów elektrycznych rocznie, tyle że obecnie zwiększa się wolumeny produkcji tego samego pickupa Cybertruck, a przenośniki poszczególnych pojazdów przedsiębiorstwa Tesli mogą nie być w pełni obciążone.

 

Zaletą Tesli jest to, że sprzedaje własne produkty, omijając dealerów w ich klasycznym rozumieniu, dzięki czemu ma niemal natychmiastową informację zwrotną na temat zapotrzebowania. Pozwala to elastycznie dostosowywać zarówno politykę cenową, jak i plany produkcyjne.

 

Ocena: 

Nie ma jeszcze ocen
Opublikował: tallinn
Portret użytkownika tallinn

Legendarny redaktor portali zmianynaziemi.pl oraz innemedium.pl znany ze swojego niekonwencjonalnego podejścia do poszukiwania tematów kontrowersyjnych i tajemniczych. Dodatkowo jest on wydawcą portali estonczycy.pl oraz tylkoprzyroda.pl gdzie realizuje swoje pasje związane z eksploracją wiadomości ze świata zwierząt


Komentarze

Skomentuj