Huawei zainstaluje w Chinach 100 tys. stacji ładujących pojazdy elektryczne w 8 minut

Kategorie: 

Źródło: tg

Huawei planuje zainstalować w Chinach 100 tys. stacji szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych o mocy 600 kW. Prędkość ładowania wyniesie 1 km/s. Pozwolą naładować przeciętny samochód elektryczny w 8 minut, natomiast stacje Tesli naładują się w 19 minut. W odróżnieniu od amerykańskiego producenta stacje ładowania Huawei będą mogły obsługiwać samochody dowolnej marki. Stworzy to infrastrukturę, która będzie stymulować rozwój szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych chińskich producentów.

Ultraszybka ładowarka o mocy 600 kW została opracowana przez spółkę zależną Huawei, Huawei Digital Power, która produkowała części do ładowarek, ale obecnie opracowuje pełnoprawne stacje.

 

„Potrzebujemy prędkości ładowania wynoszącej 1 km/s, aby zapewnić kierowcom takie same doświadczenia, jak podczas tankowania samochodu benzynowego” – powiedział Liu Dawei z Huawei Digital Power.

 

Huawei będzie sprzedawał ładowarki operatorom stacji ładowania. Do końca 2024 roku firma planuje zainstalować łącznie 100 tys. sztuk, w tym ładowarki o mocy 250 kW, m.in. na obiektach komercyjnych i terenach utrzymania dróg. Zakładając, że samochód elektryczny wyposażony jest w akumulator o pojemności 80 kWh i ma zasięg 600 km, wówczas pełne ładowanie zajmie teoretycznie 8 minut. Rzeczywisty czas ładowania będzie zależał od temperatury i pozostałej pojemności akumulatora.

 

Moc ładowarki wynosząca 600 kW jest jedną z najwyższych na świecie. Maksymalna moc ładowarki Tesla Supercharger w Chinach wynosi 250 kW. Na tych samych warunkach jakie podaje Huawei, pełne ładowanie przy użyciu sprzętu Tesli zajmie około 19 minut. Huawei twierdzi, że jego ładowarki można używać ze wszystkimi pojazdami elektrycznymi, w tym Teslą.

 

Zwiększanie mocy ładowarki zwiększa także ilość wytwarzanego przez nią ciepła. Huawei opracował system chłodzenia, który wykorzystuje chłodzenie cieczą, w przeciwieństwie do tradycyjnych wentylatorów stosowanych w większości ładowarek. Huawei zajmuje się komórkowymi stacjami bazowymi i produkcją energii słonecznej. Wydaje się, że przy opracowywaniu ładowarek do pojazdów elektrycznych firma wykorzystała technologie komunikacji i ochrony przed warunkami atmosferycznymi, które udoskonaliła w tych obszarach.

 

Według China Electric Vehicle Payment Infrastructure Development Alliance do końca 2023 roku w Chinach zostanie zainstalowanych 2,7 miliona publicznych stacji ładowania. Oczekuje się, że liczba ta wzrośnie o 40% w 2024 r., ale tylko nieliczne będą obsługiwać szybkie ładowanie.

 

Tesla przewodzi rozwojowi sieci szybkiego ładowania w Chinach. Jednak większość ich stacji może ładować tylko pojazdy Tesla. Wśród chińskich graczy startup zajmujący się pojazdami elektrycznymi Xpeng Motors zainstalował ultraszybkie ładowarki o maksymalnej mocy 480 kW w ponad 200 lokalizacjach według stanu na sierpień 2023 r. Ultraszybkie ładowarki instalują także najwięksi operatorzy stacji ładowania TELD i Star Charge.

 

Jeśli ładowarki Huawei, kompatybilne ze wszystkimi producentami samochodów, staną się powszechne, może to być wiatr w plecy dla chińskich firm produkujących pojazdy elektryczne obsługujące szybkie ładowanie. Huawei na razie skupi się na rynku krajowym, ale nie wyklucza możliwości ekspansji za granicą.

 

Ocena: 

4
Średnio: 4 (1 vote)
Opublikował: tallinn
Portret użytkownika tallinn

Legendarny redaktor portali zmianynaziemi.pl oraz innemedium.pl znany ze swojego niekonwencjonalnego podejścia do poszukiwania tematów kontrowersyjnych i tajemniczych. Dodatkowo jest on wydawcą portali estonczycy.pl oraz tylkoprzyroda.pl gdzie realizuje swoje pasje związane z eksploracją wiadomości ze świata zwierząt


Komentarze

Portret użytkownika jo2

Może warto uświadomić że

Może warto uświadomić że przeciętna miejska stacja transformatorowa SN ma moc 400 kW więc na potrzeby takiej ładowarki trzeba utawic kolejną, jeżeli na 2 stanowiska do ładowania to dwie.  Może ktoś z oświeconych wyjaśni skąd wziąć dodatkową energię elektryczną dla  miasta wyposażonego w system takich ładowarek skoro w Polsce  zabrania się budowy i modernizacji  elektrowni węglowych, gazu w wystarczającej ilości nie mamy a el. atomowa prawdopodobnie nigdy nie powstanie.

Portret użytkownika żulo

Mi się podoba. Walczymy z

Mi się podoba. Walczymy z ociepleniem klimatu za pomocą ładowarek wydalających ogromne ilości ciepła Smile

Poza tym dla mnie jednak sci-fi. Moc tych ładowarek pokazuje jedynie absurdy obecnego samochodu elektrycznego. Ile trzeba węgla do kotłów wrzucić by wytworzyć odpowiednio dużą ilość energii. W jak potężne kable zainwestować by tą moc przenieść do stacji ładowania. Coś tam nie pyknie po drodze, chłodzenie nie wyrobi i pokaz firewerków gotowy.

Dokąd zajedziemy gdy prądu braknie? To nie śmieszne pytanie gdyż wszystko zależne będzie od wielkich sieci energetycznych, całego ogromnego systemu elektrowni i przesyłu energii. Podczas kiedy obecny system jest rozproszony i w dużej części niezależny od dostaw energii elektrycznej - w końcu tam gdzie jest paliwo zawsze można podłączyć generator by działały pompy itp. Czyli obecnie istnieje drugi równoległy system przenoszenia energii za pomocą cystern z paliwem. Oba dobrze się uzupełniają.

Portret użytkownika syriues

Co za blazenada.jak nozna

Co za blazenada.jak nozna wierzyć w baterie.to przecież czysty absurd. Magazynowanie to strata.musi byc prąd przesylany za pomoca fal.

Powiem wam prawdę, mozna za pomoca fal poruszyc silnik k,który odbieralby wibracje,tzn silnik na wide bylby odpowiedni.wedlug mnie skoro mikrowela powoduje ruch cząsteczek wody,to dlaczego tego nie wykorzystać  

Skomentuj