Chińscy prawodawcy zamierzają zobowiązać producentów samochodów do wyposażania aut w „czarne skrzynki”

Kategorie: 

Źródło: tg

Przejście do pełnej automatyzacji procesu zarządzania transportem obarczone jest nie tylko problemami inżynierskimi, ale również prawnymi. Organy regulacyjne w wielu krajach już teraz próbują określić ramy, w jakich będzie się rozwijał autopilot w transporcie. Chińscy ustawodawcy zamierzają na przykład zobowiązać producentów samochodów do wyposażania samochodów w swego rodzaju rejestratory, pozwalające w razie wypadku na odtworzenie informacji opisujących okoliczności zdarzenia.

 


O tym informuje Reuters, powołując się na oświadczenia Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych Chin. Agencja opracowuje obecnie projekt zasad opisujących warunki działania systemów aktywnego wspomagania kierowcy, w które wyposażone są pojazdy eksploatowane w Chinach. Po pierwsze, te reguły mają już wymóg dotyczący „lądowania danych”. Informacji przetwarzanych przez aktywne systemy wspomagające kierowcę nie wolno przekazywać poza Chiny. Firmy będą musiały przechowywać je w centrach danych w całym kraju. Nawiasem mówiąc, Tesla spełniła już takie wymagania i zapewnia ich wdrożenie.

 

Po drugie, samochody z funkcją automatyzacji procesu kontroli podczas eksploatacji w ChRL będą musiały być wyposażone w elektroniczne rejestratory, które w razie poważnego wypadku przywrócą okoliczności wypadku drogowego. Trzeba powiedzieć, że wiele pojazdów elektrycznych i hybryd oferowanych już przez chińskich producentów domyślnie nagrywa teraz z kamer pokładowych, eliminując konieczność zakupu i instalacji dodatkowych rejestratorów. Istotą wymagań władz jest zapewnienie, aby zapisy te były przechowywane w pamięci systemów pokładowych, umożliwiając śledczym dostęp do nich, nawet jeśli w chwili wypadku nie było połączenia z centrami danych.

 

Chiński rząd, jak podaje Reuters, podjął również inicjatywę stymulowania budowy stacji ładowania pojazdów elektrycznych na odległych i wiejskich obszarach kraju. Przyczyniłoby się to nie tylko do „odrodzenia wsi”, ale także do rozwoju turystyki na takim terenie. Ludzi na obszarach wiejskich w Chinach często stać tylko na tanie pojazdy elektryczne krótkiego zasięgu, więc gęstość stacji ładowania ma dla nich kluczowe znaczenie pod względem mobilności.

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)
Opublikował: tallinn
Portret użytkownika tallinn

Legendarny redaktor portali zmianynaziemi.pl oraz innemedium.pl znany ze swojego niekonwencjonalnego podejścia do poszukiwania tematów kontrowersyjnych i tajemniczych. Dodatkowo jest on wydawcą portali estonczycy.pl oraz tylkoprzyroda.pl gdzie realizuje swoje pasje związane z eksploracją wiadomości ze świata zwierząt


Komentarze

Skomentuj