Globalne skutki zakłóceń w dostawach przez Morze Czerwone

Kategorie: 

Źródło: zmianynaziemi

Ostatnie wydarzenia geopolityczne w regionie Morza Czerwonego doprowadziły do znaczących zakłóceń w globalnym łańcuchu dostaw. Wzrost napięć i ataków w tym strategicznie ważnym rejonie wywołał poważne konsekwencje dla międzynarodowego handlu i transportu morskiego, zmuszając firmy i producentów do poszukiwania alternatywnych rozwiązań logistycznych.

 

Morze Czerwone, będące kluczowym korytarzem dla transportu morskiego, odgrywa istotną rolę w światowym handlu. Jest to główna droga transportowa między Europą a Azją, a także krytyczny punkt tranzytowy dla dostaw ropy naftowej i gazu ziemnego. W związku z tym, każde zakłócenie w tym regionie ma dalekosiężne skutki dla globalnej gospodarki.

 

Analizy rynkowe wskazują, że ataki na statki w Morzu Czerwonym oraz wzrost ryzyka w rejonie spowodowały wzrost kosztów ubezpieczenia i opóźnienia w dostawach. To z kolei prowadzi do wzrostu cen dla konsumentów i może zakłócić łańcuchy dostaw dla wielu kluczowych towarów.

 

W obliczu tych wyzwań, wiele firm szuka alternatywnych ścieżek transportowych oraz metod dostarczania produktów. Jednym z rozwiązań jest zwiększenie wykorzystania transportu lotniczego, choć wiąże się to z wyższymi kosztami. Inne firmy rozważają dłuższe, ale bezpieczniejsze trasy morskie, omijające obszar Morza Czerwonego.

 

Te zakłócenia mają także wpływ na strategiczne decyzje polityczne i gospodarcze na świecie. Kraje i organizacje międzynarodowe próbują znaleźć sposoby na złagodzenie skutków tych wydarzeń oraz zwiększenie bezpieczeństwa i stabilności w regionie.

 

Długoterminowe konsekwencje tych zakłóceń są trudne do przewidzenia, ale jest jasne, że obecna sytuacja wymaga szybkiego i skoordynowanego działania na wielu poziomach – od rządów po prywatne przedsiębiorstwa. W miarę jak świat dąży do wypracowania trwałych rozwiązań, kwestia bezpieczeństwa w rejonie Morza Czerwonego pozostaje jednym z kluczowych wyzwań dla globalnej stabilności.

 

Ocena: 

3
Średnio: 3 (1 vote)
Opublikował: admin
Portret użytkownika admin

Redaktor naczelny i założyciel portalu zmianynaziemi.pl a także innemedium.pl oraz wielu innych. Specjalizuje się w tematyce naukowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń dla świata. Zwolennik libertarianizmu co często wprost wynika z jego felietonów na tematy bieżące. Admina można również czytać na Twitterze   @lecterro


Komentarze

Portret użytkownika ba19

Bogaci - możni – prominenci,

Bogaci - możni – prominenci, pobudowali sobie schrony przeciw atomowe i przebierają nogami do III wojny światowej z użyciem broni atomowej , myślą ze ten holokaust ich w tych bunkrach nie dotyczy !

2 Tymoteusza 3: 13  Natomiast ludzie niegodziwi i oszuści będą się posuwać od złego ku gorszemu, wprowadzając w błąd i będąc w błąd wprowadzani.+

Mateusza 24: 22  Doprawdy, gdyby owe dni nie zostały skrócone, nie byłoby wybawione żadne ciało; ale ze względu na wybranych+ owe dni zostaną skrócone.+

Portret użytkownika S

" Kraje i organizacje

" Kraje i organizacje międzynarodowe próbują znaleźć sposoby na złagodzenie skutków "

Oj chyba nie ... na Sabacie w Davos ustalono, że trzeba zwiększyć cenzurę bo ludzie przestali wierzyć w ich "fakty". Ustalono też, że w tym roku wybuchnie kolejna plandemia na razie roboczo nazwana "X", bo ludziom znudziła się Ukraina i przestają się bać. I ustalono, że plebsowi trzeba szybciej dokręcić ekologiczną śrubę, bo klimat się ochładza i czas im się kończy na pierdolenie o ociepleniu. Acha, i co bardzo ważne ustalono, że ekonomia i gospodarka światowa mają się znakomicie, mimo że niemal połowie ludzkości bardzo obniżył się standard życia od 2020. Ale jakieś statki co nie mogą pływać po Morzu Czerwonym, co spowoduje braki na półkach, to nie ... żaden z "wybitnych i bardzo potrzebnych" paneli w Davos nie podejmował takich tematów...

macie tu coś na rozweselenie Smile

https://www.youtube.com/watch?v=beG-IpZk4DA&ab_channel=MonicaSmit

https://www.youtube.com/watch?v=Vhm_GfFB_N8&ab_channel=KonradWallenrod

Portret użytkownika irfy

Jak powszechnie wiadomo,

Jak powszechnie wiadomo, większość zachodnioeuropejskich firm produkuje swoje towary, jak i półprodukty do nich w Chinach. To samo dotyczy wszelkich innych produktów przemysłowych. Są produkowane w Chinach / Indiach / tam gdzie najtaniej w Azji i sprowadzane za pomocą gigantycznych kontenerowców, przepływających przez Kanał Sueski. Dzieje się tak z powodu nienasyconej pazerności zachodnich korporacji, które niemal całkowicie unicestwiły europejski przemysł w imię zysków. Przejadanych potem przez właścicieli tych firm na kolejne jachty, kolejne pałace i kolejne prostytutki obu płci.

Efekt jest taki, że Europa w całości uzależniona jest od importu z Azji. Włącznie z zachodnimi montowniami w „Europie B”. Innymi słowy, bez dopływu azjatyckich towarów zdechną zarówno montownie samochodów, jak i firmy zajmujące się sprzedażą elektroniki, sprzętu AGD, czy nawet firmy medyczne. Bo instrumenty do operacji, implanty czy lekarstwa albo odczynniki do ich produkcji też produkuje się w Chinach.

I teraz tak: Ruch kontenerowców na Morzu Czerwonym blokują jemeńscy „bojownicy Huti”. Przynajmniej tak zwą ich Amerykanie i Europejczycy. W rzeczywistości jest to 200 tysięczna, regularna armia, która znakomicie poradziła sobie w wojnie z Arabią Saudyjską. „Bojownicy” konstruują własne rakiety dalekiego zasięgu, z możliwością zaatakowania Izraela i bardzo udane drony, zarówno powietrzne, jak i morskie. W ostatnich dniach Brytyjczycy i Amerykanie rozpoczęli serię bombardowań Jemenu. Jest to akcja czysto propagandowa, gdyż bez inwazji lądowej na szeroką skalę „Huti” pokonać się nie da. A takiej inwazji nie będzie.

Podsumowując, możemy mieć do czynienia z jednym z działań hybrydowych Imperium Rosyjskiego na Europę Zachodnią. Car, poprzez swoich sojuszników w Iranie (którzy z kolei intensywnie wspierają Huti) usiłuje sprawić, żeby Europejczycy zajęli się swoimi problemami gospodarczymi i odwalili się od Ukrainy. Ewentualnie może to być inicjatywa krajów muzułmańskich, która ma na celu przekonanie Europejczyków i Amerykanów, żeby wpłynęli na Izrael w kwestii Gazy. Bądź też z oboma czynnikami na raz, czyli na Hutich wpływają i car, i inni muzułmanie.

Portret użytkownika spokoluz

Nie tylko Car jest

Nie tylko Car jest zainteresowany aby były problemy w europie zachodniej - usrańcy już zarabiają gigantyczną kasiorę na pośrednictwie  ropy i gazu z kacapii bo linii technologicznych na ruską ropę w rafineriach europejskich nie da się przerobić na arabską .

Niech nikt nie wierzy , że Płock przerabia arabską czy jankeską ropę - mogą tylko ruską przerobić ale na fakturach stoi , że to arabska lub jankeska . Jak wiadomo papier przyjmie wszystko a że drożej bo faktura od jankesa - cóż zamiast 4,5 zł mamy 6 zł za litr.

Jankes z czegoś musi żyć .

  Przed 2022 umowy długoterminowe min. na gaz i ropę z kacapii gwarantowały bardzo dobre ceny dla europy zachodniej i Polski.  Wachlarz towarowy z kacapii  był od ropy , nawozów po pierwiastki ziem rzadkich wraz z tytanem.

Obecnie tylko część towarów jest dostepna z prowizją jankeską minimum 25% - koszt wypisania faktury na poprawną politycznie -  a min. tytan jest objęty całkowitym zakazem eksportu z kacapii.

Usrańcy pomimo sankcji kupują u kacapa towary od ropy po nawozy bezpośrednio i całkowicie jawnie gdzie europa zachodnia ma zakaz zakupów nałożony przez jankesów.

Teraz chiny mają taniej z kacapii zatem towary z chin będą tańsze - żartowałem z tym , że towary będą tańsze Smile

Słowian dobrej woli jest więcej - Słowiański WIEC, Słowiański ZEW , Słowiańsk DUCH , Słowiańska KREW - na pohybę .......

Skomentuj